Siłownik do przyczepy

Siłownik do przyczepy

Profesjonalne przedsiębiorstwa produkują siłowniki z wysokiej jakości części, co w znacznym stopniu wydłuża eksploatację całego układu. Niektóre z nich proponują modele o nietypowych kształtach, przeznaczone do systemów o niestandardowych wymiarach. Z reguły spotyka się je w przyczepach rolniczych. Przed zakupem warto upewnić się, że mają one gwarancję producenta. W sklepach dostępne są nowoczesne siłowniki:

  • do przyczep d-47 i d-55,
  • do przyczep 8-tonowych,
  • wywrotu do 3,5 tony,
  • niskie przeznaczone do busów.

Wszystkie z nich działają na podobnej zasadzie i są zbudowane z nurników, membran oraz tłoków. Otoczono je gumowymi uszczelkami, których zadaniem jest zapobieganie wydostawaniu się cieczy. W tym przypadku bardzo ważny jest tłok przenoszący energię mechaniczną na ruchome elementy. Siłownik do przyczepy to także pokrywy czołowe i tylne, dławica oraz części prowadzące. Steruje się nimi za pomocą rozdzielaczy. Elementy te zamknięto w szczelnej obudowie. Osoby zainteresowane takimi produktami, zaglądają często na stronę silowniki24.pl. Znajdują się tam solidne modele, służące przez długi czas bez konieczności wymiany.

Ewentualne różnice w działaniu poszczególnych typów są ledwie zauważalne. Przykładowo siłownik jednostronny transportuje ciecz roboczą do wnętrza cylindra i wprawia tłok w ruch posuwisto zwrotny. Natomiast siłownik dwustronny posiada dwie komory, które sprawiają, że ciecz może być transportowana w obie strony. Modele te są pozbawione sprężyny i wykorzystuje się je w żurawiach, przyczepach oraz koparkach.